Jak zmienić nawyki żywieniowe w kilku prostych krokach?

Spread the love

Chemiczne produkty coraz częściej pojawiają się na sklepowych półkach.

Nie posiadają odpowiednich właściwości odżywczych, często ,,oszukują” nieświadomego konsumenta intrygującym opisem. Jak nie zagubić się w tym świecie oraz wybierać rozsądnie? Istnieje kilka sposobów, oto niektóre z nich.

Soki zdrowe tylko z nazwy

Spożywanie świeżo wyciśniętego soku kojarzy się nam ze zdrowiem. Sięgamy chętnie po smak pomarańczowy, jabłkowy albo multiwitaminę. Okazuje się jednak, że produkty sklepowe nie mają ze zdrowiem wiele wspólnego. Posiadają olbrzymie ilości cukru. Co ciekawe, niekiedy tyle samo, co potencjalne napoje szkodliwe (takie jak Pepsi czy też Fanta).

Możemy jednak naszą dietę urozmaicić o świeżo wyciskane napoje. Wyciskarki do soków nie są drogie. Pozwalają na stworzenie sprawdzonej mieszanki, wolnej od wszelkiego typu ulepszaczy. Jeżeli mamy ochotę na odmianę, wykorzystujmy właśnie je. Podstawę naszego nawodnienia musi naturalnie (jak sama nazwa wskazuje) stanowić woda mineralna, najlepiej niegazowana.

Nie bójmy się mieszania

Każdy z nas kojarzy domowy rosół, zupę pomidorową albo krupnik. Zdrową odmianą od codzienności będą warzywne mieszanki (zupy krem). Blendery pozwalają na łączenie różnorakich smaków. To duże udogodnienie, mogą posłużyć również jako urządzenia do tworzenia koktajli.

Warzywa i owoce są zdrowe. Jest to potwierdzony fakt, który daje nam duże pole do manewru. Do diety warto włączyć nasze ulubione smaki. Nie bójmy się eksperymentować. Niektórzy są zbyt przywiązani do znajomych aromatów.

Ograniczmy cukier i sól

Zdrowe pożywienie nie powinno zawierać tych dwóch składników. Niestety, ale często ulegamy pokusie. Czekolada, słone paluszki albo też chipsy…Rynek obfituje w produkty ,,puste”. Ich spożywanie ma ze zdrowiem niewiele wspólnego. Co więcej, wzmaga nasz apetyt. Chcemy konsumować więcej, przyswajamy zatem kolejne kalorie. Cały cykl się zapętla.

,,Cheat day”

Niektórym smakom nie możemy się oprzeć. Nie rezygnujmy z nich, ale korzystajmy w określonych momentach. Warto stworzyć dokładny harmonogram, kiedy możemy sobie pozwolić na coś więcej. Możemy to nazwać popularnie ,,cheat day”. Wtedy sięgajmy po pizzę, przetworzoną żywność oraz słodzone napoje. Umiar jest wskazany, całkowite zakazy prawdopodobnie szybko złamiemy.

One thought to “Jak zmienić nawyki żywieniowe w kilku prostych krokach?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *