Rozplanowanie mebli w biurze — dlaczego jest to ważne?

[REKLAMA]

Podczas organizacji pracy w biurze zwraca się uwagę przede wszystkim na takie aspekty jak odpowiedni do kompetencji pracowników przydział obowiązków czy dbałość o sprawny obieg dokumentacji. Czasem jednak zapomina się o aspekcie, który w rzeczywistości również mocno wpływa na efektywność pracy w biurze. Rozumie się przez to odpowiednie rozplanowanie mebli w biurze. Dlaczego aspekt ten jest tak istotny?

Rozplanowanie mebli w biurze — o czym warto pamiętać?

Odpowiednie rozmieszczenie mebli w biurze firmowym to absolutna podstawa niezależnie od tego, jaki jest profil działalności w biurze. Dzięki właściwym działaniom w tym zakresie możliwe jest zwiększenie efektywności pracy. Jak podejść do tego zadania, by móc zapewnić zatrudnionej kadrze dobre warunki podczas codziennej pracy?

Przede wszystkim, kluczem do sukcesu jest zrozumienie istoty pracy na poszczególnych stanowiskach. Przykładowo, osoba zatrudniona jako specjalista ds. księgowości, informatyk czy prawnik potrzebuje ciszy — praca wykonywana w tych dziedzinach wymaga przede wszystkim odpowiednich warunków do skupienia się i koncentracji.

Nieco inaczej sytuacja wygląda, jeśli mamy do czynienia z zespołami projektowymi itp., gdzie do realizacji przedsięwzięcia niezbędna jest współpraca w grupie oraz częste konsultacje między pracownikami zespołu.

Niezależnie od typu stanowiska pracownicy oczekują wysokiej jakości wyposażenia. Krzesła biurowe powinny mieć m.in. wygodne siedziska z możliwością regulacji. Ciekawym rozwiązaniem w kategorii: meble biurowe, które zyskuje na popularności w ostatnich latach, jest biuro z elektryczną regulacją wysokości. Dzięki temu możliwa jest wygodna, mniej obciążająca dla kręgosłupa praca na stojąco.

Last but not least, istotne podczas codziennej pracy są także takie dodatkowe akcesoria jak na przykład szafeczki na dokumenty, które niepotrzebne w najbliższej przyszłości. Dzięki temu można uniknąć sytuacji, w której na biurku pracowniczym panuje chaos.

Rozmieszczenie mebli a BHP

Podczas aranżacji mebli w firmowym biurze ograniczają nas takie czynniki jak budżet, dostępna powierzchnia biurowa oraz… obowiązujące przepisy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.

Choć może wydawać się inaczej, to w rzeczywistości należy liczyć się z trzecim spośród wymienionych aspektów. Przepisy w tym zakresie określają takie kwestie jak na przykład ilość przestrzeni dla jednego pracownika. Jest to istotne, ponieważ w przypadku niestosowania się do wymogów grożą dotkliwe sankcje finansowe.

Odpowiedź