Klimatyzacja w biurze to rozwiązanie, które pozwala nie tylko zapewnić odpowiedni komfort, ale także zwiększyć wydajność pracy. Jakie rozwiązanie zastosować? Na co zwrócić uwagę przy wyborze klimatyzacji do biura? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.
Klimatyzacja w biurze – split, czy multisplit
Jak wspomniano we wstępie klimatyzacja w biurze to rozwiązanie, które nie tylko zapewnia wysoki komfort, ale również pozwala zwiększyć wydajność pracy. W efekcie coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na jej montaż, co może potwierdzać popularność wyszukiwania w Internecie hasła: klimatyzacja do biura Wrocław. Stoją oni w tym przypadku przed wyborem urządzenia, ponieważ można zdecydować się na klimatyzator split lub multisplit. Czym różnią się oba rozwiązania? Otóż, klimatyzator split sprawdzi się w przypadku przedsiębiorców, którzy chcą korzystać z klimatyzacji wyłącznie w jednym pomieszczeniu. Urządzenia multisplit to klimatyzatory, które stanowią połączenie jednej jednostki zewnętrznej z kilkoma jednostkami wewnętrznymi, dzięki czemu jedno urządzenie może chłodzić kilka pomieszczeń jednocześnie. Co więcej, w każdym z nich można ustawić inną temperaturę.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze klimatyzacji do biura?
Warto mieć świadomość, że przy wyborze klimatyzacji do biura należy zdecydować nie tylko o tym, czy ma to być klimatyzator split, czy multisplit. Ważne są bowiem również parametry konkretnego urządzenia, a w szczególności jego moc, która przekłada się na wydajność działania klimatyzacji. W tym miejscu należy podkreślić, że moc klimatyzatora powinna być dobrana do wielkości pomieszczenia, w którym będzie on używany. Na co jeszcze zwrócić uwagę? Przede wszystkim na sposób montażu klimatyzatora, ponieważ może to być m.in. klimatyzator ścienny, czy kasetonowy. Istotna jest również głośność pracy urządzenia, ponieważ wpływa ona na komfort przebywania oraz wykonywania czynności zawodowych w klimatyzowanym pomieszczeniu. Bardzo ważną kwestią jest także klasa energetyczna urządzenia, co przekłada się na koszt użytkowania klimatyzacji, czy zakres temperatur pracy klimatyzatora.
Jak ustawić klimatyzację w biurze?
Posiadając klimatyzację w biurze należy potrafić odpowiednią ją ustawić, co zapewni nie tylko właściwy komfort pracy, ale sprawi również, że klimatyzacja nie będzie szkodziła zdrowiu. Podstawą jest oczywiście odpowiednie ustawienie temperatury, ponieważ różnica pomiędzy temperaturą na zewnątrz, a w pomieszczeniu nie powinna przekraczać 6-7º Celsjusza. W praktyce jeżeli na zewnątrz jest 30 stopni, to klimatyzacja nie powinna być ustawiona niżej niż 23-24 stopnie Celsjusza, co pozwoli ograniczyć ryzyko szoku termicznego. Poza tym należy pamiętać również o tym, by nawiew nie był zbyt mocny oraz nie dmuchał bezpośrednio w stanowisko pracy. W związku z tym najlepiej sprawdzają się klimatyzatory z szerokim kątem nawiewu, co pozwala równomiernie rozprowadzać powietrze po pomieszczeniu.
Podsumowując należy stwierdzić, że klimatyzacja w biurze to rozwiązanie, bez którego trudno sobie obecnie wyobrazić pracę w okresie letnim. Co więcej, klimatyzatory sprawdzają się przez cały rok, ponieważ nowoczesne urządzenia posiadają również funkcję grzania.
Odpowiedź